Тинејџ клуб / Истине о одрастању

Тинејџ клуб / Истине о одрастању

Режија: Елизабета Земљић
Сцена: Зорана Петров
Костим: Маја Мирковић
Композитор: Ања Ђорђевић
Драматург: Миња Богавац
Кореограф: Александра Бјелајац
Асистент костимографа: Биљана Тегелтија Бојанић

Улоге:

Наратор: ВЛАДИСЛАВА ЂОРЂЕВИЋ
Марко: МАРКО ЈАЊИЋ
Мирослав: НЕМАЊА ОЛИВЕРИЋ
Маша: ЈЕЛЕНА ПЕТРОВИЋ
Ирена: МИЛА МАНОЈЛОВИЋ

Датум премијере: 27. март 2008.

Узраст: 12-15
Трајање: 60'
Аутор: Никола Завишић / Милена Богавац
Сцена: Вечерња/Тинејџ сцена

Представа о тинејџерима за тинејџере, обрађује фазу живота у којој радимо, говоримо и мислимо као да пре нас нико није постојао, а музика се доживљава „на живот и на смрт”. Представа „Тинејџ клуб / Истине о одрастању“ реализована је у оквиру пројекта „Будућност“ позоришта Упсалла Стадстеатер из Шведске и Малог позоришта „Душко Радовић“. Пројекат „Будућност“ започет је 2005. године и део је ширег пројекта под називом „На периферијама Европе“, под покровитељством Шведског института.

 


О РЕДИТЕЉУ

Елизабета Земљић (рођена 1973. године) пореклом је из бивше
Југославије. Одрасла је у Малмеу, у Шведској. Позоришну режију је завршила у шведском граду Норћепингу.

Досадашње поставке:

„Riders to the sea“/ Ј. М. Сyнге
„The kiss of the Spiderwoman“/ М. Пуиг
„The Dumbwaiter“/ Х. Пинтер
„Knäckebröd med Hovmästarsås“ /М. Нилсон
„The Optimist“ / Г. Николић
„Waiting for what?“ / Е. Земљић

Последњих дванаест година често режира у Србији, како у позориштима тако и на филму. Једну од својих драма „Мердевине Снова“ је режирала за Дечји позоришни фестивал у Котору 1996. године.

На филмском фестивалу у Њујорку 2001. године, добила је награду за дебитантски филм „Пикник на Гробљу“, који је радила са глумцима из Србије: Миленом Дравић, Секом Сабљић, Лиљаном Крстићн и Александаром Берчеком.

Документарни филм „Земља папрењака“ је 2006. год приказан на Фестивалу краткометражног и документарног филма у Београду. Филм је производ дугогодишње сарадње између Србије и Шведске и приказан је на шведској и финској националној телевизији, као и по градовима широм Србије.
Елизабета Земљић је због свог дугогодишњег позоришног пројекта 1996. године проглашена за Личност године града Малмеа.

Данас живи у Ирској, коју назива својом трећом домовином и управо је у припреми свог првог документрног филма који, на галском језику, ради за Ирску националну телевизију.

РЕЧ РЕДИТЕЉА

Са великом радошћу сам прихватила понуду да дођем у Београд и да режирам представу за младе. Одрасла сам у Шведској и највећи део свог тинејџерског доба сам провела горе на северу, али јединствену успомену из тог периода, успомену од животне важности носим управо из Србије. Ту сам се по први пут сусрела са оним сто се зове велика љубав, са оним што потреса сваког тинејџера и што човек верује да ће трајати целог живота. Без обзира да ли смо, у том тренутку, срећно или несрећно заљубљени.

Каква је разлика бити тинејџер у Шведској и у Србији? Да ли разлике
уопште има? Да, она постоји. Једна велика разлика, коју сам увидела радећи управо на овој драми.
Но, поменимо прво оно важније, а то су сличности; осећања једног
тинејџера су увек веома дубока и озбиљна без разлике где живи и
одраста! Љубав, школа, пријатељи, однос према одраслима. Притисак већине - потреба да се буде као и сви остали иако се истовремено развијамо у јединствену личност. Емоције трепере, како на површини коже, тако и дубоко испод ње. Чинимо ствари, говоримо ствари, мислимо мисли за које верујемо да нико на свету пре нас није помислио. Музика се доживљава „на живот и на смрт“.

Емотивно нас формирају песме за које ћемо касније у животу тврдити да их никада нисмо ни слушали. Каква је, онда, разлика бити тинеџер у Србији и у Шведској? Млади у Србији су свесни дневне политике, на један начин на који млади у Шведској никада неће имати потребу да буду. То је највеца разлика коју ја видим.
Нас циљ је да на сцени одсликамо тинејџерско време. Надам се да
смо успели и да ћете уживати у представи!
Елизабета Земљић

Jumpstyle

Стил плеса који укључује скакање и бацање ногу напред и назад у ритму музике. Музика се обично састоји од неке врсте плеса уз додатак гласних бас бубњева. Тренутно је хит у Холандији и Белгији. Пореклом је из Белгије, еволуирала је из „хакена“ који се такође састоји од ударања и шутирања у ваздух. Џамп стил се може сматрати лакшим обликом хакена, али развио се у посебан стил.

Термин јumpstyle користи се и за музички жанр (поджанр техна, који се препознаје по јаком ритму и разиграним мелодијама) и за тип плеса који се обично изводи уз овај стил музике. У раним данима јumpstyle-а, многи су га разврстали као спорију варијанту хардкор техна, али од тада је учврстио свој положај засебног жанра.

О ПИСЦУ

Никола Завишић је позоришни редитељ и писац. Магистрирао је на катедри за алтернативну и луткарску режију на Позоришном факултету Академије лепих уметности у Прагу. Бави се разноврсним садржајима у луткарском, дечијем и позоришту за одрасле у Србији, Црној Гори, Чешкој, Холандији итд.

РЕЧ ПИСЦА

Уопште ми као аутору текста није лако да укратко објасним његов настанак. У процесу писања био сам више од две године. Задатак ми је био да напишем драмску форму на основу искуства које сам стекао дружећи се и радећи са децом из основне сколе „Филип Вишњић“ са Карабурме. Они су ми директна инспирација за текст чији сценски живот управо пратите. Провео сам са њима једну и по школску годину и довољно им се приближио да сам имао срећу да ме упуте у своје животе, проблеме, дилеме и идеје. Упоредо са тим дружењем растао је и развијао се овај текстуални мозаик који представља суштину онога што сам сазнао о тој деци.

Ово живо и мени важно искуство касније сам уз велику помоћ редитељке ове представе Елизабете Земљић обрадио и уобличио у форму која је пред вама.

Овај текст је настао као заједничко истраживање Малог позоришта „Душко Радовић“ и позоришта Uppsala Stadtsteater из Шведске.

Захваљујем се Малом позоришту „Душко Радовић“ на свесрдној подршци приликом рада на овом тексту.
Никола Завишић

*Захваљујемо Мирославу Балаћу, који је као дизајнер звука превазишао своје уобичајене задатке и дао значајан допринос процесу рада на овој представи.
 

 

Сцена за децу

Следећа представа >>
Иван Кушан / Сена Ђоровић, Узраст 5-10